5 tips om rust in je hoofd te krijgen

rust in je hoofd

Ken je dat je hoofd helemaal bom vol zit en dat je graag rust in je hoofd wilt krijgen? Er zijn namelijk een aantal eenvoudige stappen om meer rust te ervaren. Wij vertellen je hoe je in 5 simpele stappen meer rust in je hoofd kunt krijgen.

Met een vol hoofd krijg je geen rust in je hoofd

Het gebeurt regelmatig dat je hoofd overloopt van problemen. Veel mensen nemen alle dagelijkse dingen mee naar huis. Denk maar bijvoorbeeld aan werkstress, problemen van andere mensen, en kopzorgen privé.

Het is veel beter om rust in je hoofd te creëren waardoor je beter kunt ontspannen, beter kunt nadenken en nieuwe ideeën krijgt.

 

Laten we beginnen:

  1. Schrijf alles van je af

    Door alles van je af te schrijven maak je je hoofd leeg. Ik doe dat door middel van een zogeheten “breindump”. Bij een breindump heb je papier en pen nodig. Je schrijft alles op wat op dat moment in je hoofd zit. Door het op papier te schrijven creëer je meer rust en helderheid in je werk en in je privé leven.

    Doordat je alles op papier hebt weet je wat er gedaan moet worden en hoef je niet meer alleen op je hoofd te vertrouwen. Hierdoor krijg je meer ruimte voor leukere dingen en tegelijkertijd meer rust. Je kunt nu alles wat op papier staat gaan inplannen in je agenda of op je to do list zetten.

  2. Ga Mediteren

    Mediteren is ideaal om te leren om geduld te krijgen en focus te behouden. Ook kan mediteren mensen helpen om meer rust te creëren. Mediteren is voor iedereen bedoeld en iedereen kan het ook leren. Door een rustige plek uit te zoeken in je eigen huis en dagelijks na het opstaan minimaal 15 minuten te mediteren zal je al snel veel meer controle hebben over de tijd krijgen en meer rust. Neem daarvoor relaxe meditatie muziek en je zult je heerlijk ontspannen voelen.

    Mediteren heeft veel invloed op je lichaam en geest waardoor je steeds gevoeliger en bewuster wordt. Dit leidt er toe dat je beter naar je lichaam gaat luisteren, spanning leert los te laten en rustiger wordt.

  3. Praat er met andere mensen over

    Net zoals het onderdeel “ schrijf alles van je af “ is praten ook een uitstekende methode om meer rust in je hoofd te krijgen. Hierbij is het ook nog van belang dat je mensen ontmoet die ook daadwerkelijk naar je willen luisteren. Door regelmatig over je probleem te praten zal je feedback krijgen of je eigen probleem beter onder ogen zien en deze sneller en gemakkelijker oplossen. Hierbij geldt dus ook weer dat je hoofd leger wordt.

  4. Ga een uurtje sporten

    Een uurtje sporten is goed om het constante stressgevoel kwijt te raken. Het is een goede manier om meer rust te vinden. Je zult meer ontspannen en je gelukkiger voelen! Na een half uurtje sporten komt er een stofje vrij die je een geluksgevoel geeft.

  5. Doe leuke dingen

    Veel mensen werken zich helemaal suf en vergeten daarnaast leuke dingen te doen. Door regelmatig tijd in te plannen om wat leuks te doen kom je aan je trekken. Denk maar bijvoorbeeld aan een sauna bezoek, lekker thuis op de bank zitten, met vrienden afspreken, weekendjes weg gaan en sporten. Hierdoor verlaag je het stresshormoon en krijg je veel meer rust waardoor je weer je eigen batterij kunt opladen. Daarna kan je er weer met frisse moed tegenaan!

 

 

Print Friendly, PDF & Email
2x in de week de beste tips in je mailbox ontvangen voor een gezond leven? Schrijf je nu direct in!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gezonder leven?
//]]>