Top 10 caloriearme voedingsmiddelen

top 10 caloriearme voedingsmiddelen

Ben je aan het afvallen en wil je weten welke caloriearme voedingsmiddelen je kunt eten om af te vallen? Dan is het belangrijk om te weten dat niet alle caloriearme voedsel geschikt is om af te vallen.

Top 10 caloriearme voedingsmiddelen

sla1. Sla

Sla bevat gemiddeld maar 11 kcal per 100 gram. Dit voedingsmiddel is heel gezond en zeer rijk aan water en bevat hele goede vezels. Hoe meer sla je eet des te minder honger je hebt.

komkommer2. Komkommer

In komkommer zitten maar 14 kcal per 100 gr. Dit product reinigt je darmen en zuivert je bloed. Je kan verse komkommer stukjes door je avondmaaltijden doen zodat deze makkelijker verteren.

spinazie3. Spinazie

Spinazie bevat 15 kcal per 100 gram. Je kan verse spinazie gebruiken voor het maken van groene smoothies maken. Spinazie is vezelrijk en bevat veel antioxidanten. Eet minimaal 100 gram aan groene bladgroenten per dag om gezond te blijven (romeinse sla, rucola, snijbiet, spinazie, andijvie, boerenkool, waterkers, paksoi, enz…)

 

tomaat4. Tomaat

Tomaat bevat 19 Kcal per 100 gram. Dit voedingsmiddel is echt gezond en lekker voor in de salades. Gebruik nooit tomaten samen met komkommers. Deze groenten gaan niet samen en beide groente tegelijk eten veroorzaakt problemen tijdens het verteren. Maak nooit salades met beide groente samen.

 

wortelen5. Wortelen

Wortelen bevatten maar 33 kcal per 100 gram en 3,4 gram aan vezels. Het beste is om wortelen rauw te eten maar je kan ze ook stomen of koken. Afvallen door rauwe wortels te eten is makkelijker omdat door het kauwen de eetlust afneemt. Hoe langer je aan het kauwen bent, hoe minder honger je hebt.

 

groene appels6. Appels

In groene appels en rode appels zitten er net zoveel kilocalorieën, zo’n 54 Kcal per 100 gram. Groene appels zijn toch veel gezonder dan rode appels. Groene appels zijn rijker aan vezels en mineralen. Eet altijd appels met de schil want daar zitten de meeste vezels en nutriënten in.

yoghurt7. Yoghurt

In Volle yoghurt zitten er zo’n 65 kcal per 100 gram en in magere yoghurt zo’n 33 kcal. Maar volle yoghurt is gezonder dan halfvolle yoghurt omdat het rijk is aan linolzuur, een onverzadigd vet dat helpt om vet te verbranden. Dit vet ontbreekt in magere yoghurt. Hetzelfde geldt voor alle zuivel producten. Eet geen magere producten.

 

bosbessen8. Bosbessen

Bosbessen zijn zeer caloriearm, namelijk 67 Kcal per 100 gram en daarnaast zijn bosbessen ook nog eens super gezond. Dit fruitsoort is zeer rijk aan vezels en antioxidanten. Van bosbessen eten kom je niet aan, omdat ze 6,6 gram aan vezels per 100 gram bevatten. Hoe meer vezels, hoe minder je bloedsuikerspiegel stijgt, des te meer vet je verbrand.

 

sinaasappelsap9. Sinaasappelsap

In verse sinaasappelsap zitten 94 kcal per glas (200ml). Maar sinaasappelsap is zeer rijk aan snelle suikers waardoor de bloedsuikerspiegel zeer snel stijgt en suikers makkelijk als vet kunnen worden opgeslagen. In combinatie met een maaltijd is sinaasappelsap een zeer grote dikmaker.

kipfilet10. Kipfilet

Kipfilet bevat maar 100 kcal per 100 gram, 23 gram aan eiwitten en minder dan 1 gram aan vet. We raden aan voor mensen die vlees eten om vlees altijd biologisch te kopen om zo min mogelijk hormonen en toxische stoffen binnen te krijgen.

 

Zoals je waarschijnlijk hebt gelezen, niet alle caloriearme voedingsmiddelen zijn goed om af te vallen. Hetzelfde geldt voor calorierijke voedingsmiddelen. Magere zuivelproducten bijvoorbeeld zijn over het algemeen minder gezond. Vetten vermijden omdat ze calorierijk zijn is zeer ongezond en werkt niet om af te vallen. Het gaat niet alleen om minder calorieën eten maar ook om de juiste combinatie van voedingsmiddelen.

Wil je weten welke zijn de top 10 calorierijke voedingsmiddelen? Lees het artikel Top 10 calorierijke voedingsmiddelen.

 

Bekijk ook:

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *